مرکز آموزش علوم تجربی هفتم و هشتم و نهم گناوه
مرکز آموزش علوم تجربی هفتم و هشتم و نهم گناوه
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان oloom و آدرس olooman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نکات مهم فصل 2 سال سوم

1 )فرمول شیمیایی : امروزه برای نمایش نوع عنصرها و تعداد اتم های سازنده ی ترکیب های شیمیایی از کنار هم قرار دادن نمادهای شیمیایی آن عنصرها استفاده می شود با این کار عبارتی به دست می آید که فرمول شیمیایی نامیده می شود. 2 )فرمول شیمیایی یک ماده دو موضوع را به ما اطلاع می دهد: اول : نوع عنصرهای تشکیل دهنده اتم  دوم : تعداد اتم های هر یک از عنصرها در ترکیب شیمیایی. 3 ) پیوند کووالانسی :نوعی نیروی چاذبه بسیار قوی است که اتم ها را در یک مولکول محکم کنار هم نگه می دارد. 4 ) ترکیب مولکولی : هر مولکول ذره سازنده ماده ای است که که به آن ترکیب مولکولی  گفته می شود. 5 ) فراوان ترین ترکیب مولکولی آب است. 6 ) تفلون : نوعی پلیمر است . درشت مولکولی به نام پلی تترافلوئورو اتیلن که به عنوان ماده ی نچسب کاربرد دارد. 7 ) آمونیاک : گازی که به طور مستقیم به عنوان کود شیمیایی مصرف می شود و در صنعت به طور مستقیم از واکنش گاز نیتروژن موجود در هوا و گاز هیدروژن به دست می آید. 8 ) اتانول : مایعی بی رنگ که از تخمیر مواد غذایی به دست می آید و به عنوان حلال در صنعت کاربرد دارد. 9 ) اتیلن گلیکول : مایعی که بع عنوان ضد یخ و ضد جوش به رادیاتور خودرو ها افزوده می شود. 10) مقایسه فرمول شیمیایی اتانول و اتیلن گلیکول : اتیلن گلیکول یک اتم اکسیژن بیشتر از اتانول دارد. 11 ) اتم ذره ای خنثی است زیرا : تعداد الکترون ها و تعداد پروتون ها در هر اتم با یک دیگر برابر است. 12 ) یون : ذره ای که تعداد الکترون های آن با تعداد پروتون هایش  برابر نباشد یون نام دارد. 13 ) ترکیب یونی :مواد ی که یون ها ذره های سازنده ی  آن هستند ترکیب یونی  نام دارند. 14 ) پیوند یونی : جاذبه در میان یون های با بار ناهمنام  نوعی پیوند شیمیایی ایجاد می کند که به پیوند یونی معروف است. 15 ) یک ترکیب یونی : سدیم کلرید ( نمک خوراکی )  16 ) در ترکیب های یونی مولکول های جدا از هم دیده نمی شود بلکه تعداد زیادی از یون های مثبت و منفی  در کنار هم قرار گرفته اند. 17 ) در سدیم کلرید نیروی جاذبه بین یون های مثبت  سدیم و  یون های منفی کلر به وجود می آید. 18 ) یک ویژگی مهم ترکیب های یونی : وقتی در آب حل می شوند یون های مثبت و منفی به وجود می آورند و باعث رسانایی محلول می شوند. 19 ) الکترولیت : محلولی که رسانای جریان  برق باشد . 20) غیر الکترولیت : محلولی که رسانای جریان برق نباشد. 21 ) چند ماده اسید : سرکه ، آب لیمو ، جوهرنمک ، آسپرین ، ویتامین ث 22 ) چند ماده باز : جوش شیرین ، مایعی که بر اثر فشار از پوست پرتقال بیرون می آید، گرد بازکننده لوله فاضلاب ، مایع سفید کننده . 23 ) خواص اسیدها : مزه ترش دارند، با فلزها و بازها واکنش می دهند ، محلول آنها الکترولیت است .  24 ) خواص بازها : مزه تلخ دارند، آغشته شدن پوست دست به آن ها حالتی صابون مانند به وجود می آورد، محلول آنها الکترولیت است.25 ) شناساگر : رنگ های خوراکی که در اسیدها یک رنگ و در بازها رنگ دیگری دارند. 26 ) خنثی شدن : واکنش اسیدها و بازها که باعث تولید نمک و آب می شود و خاصیت اسیدی و بازی آنها از بین می رود. 27 ) نمک : از واکنش اسیدها و بازها ماده تازه ای به دست می آید که نمک نام دارند. 28 )معادله شیمیایی : معمولا معادله واکنش های شیمیایی را به کمک فرمول های شیمیایی واکنش دهنده ها و فرآورده ها آن واکنش می نویسند که به آن معادله شیمیایی می گویند.


[ جمعه 14 مهر 1391برچسب:نکات مهم, علوم سوم,فصل2, ] [ 13:22 ] [ داریوش داودی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ به مطالب آموزشی علوم تجربی دوره راهنمایی می پردازد و متعلق به همه دانش آموزانی است که از آن بازدید می کنند با نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ یاری دهید.
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 523
بازدید کل : 8514
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1